pomoc@navector.pl
+48 605 600 421

24/7

Jak wygląda awaryjne spuszczanie paliwa?

Dystrybutory, z których pobiera się paliwo na stacji, są oznaczone odpowiednim kolorem i symbolem – zielonym połączonym z liczbą oktanową tj. 95 albo 98 dla benzyny lub czarnym z literami ON dla oleju napędowego. Inne są także końcówki pistoletów. Ta, która służy do tankowania benzyny, jest węższa, a dla diesla szersza. Osoby, które często korzystają z różnych pojazdów, zmieniając auta z silnikami benzynowymi na samochody z jednostkami wysokoprężnymi lub odwrotnie w roztargnieniu mogą jednak się pomylić i zatankować na stacji zły rodzaj paliwa. Ponieważ w niektórych sytuacjach może to doprowadzić do kosztownej usterki warto w takich sytuacjach skorzystać z usług pomocy drogowej. Przekonajmy się, dlaczego i sprawdźmy, w jaki sposób można temu zaradzić.

Co może się stać po zatankowaniu złego paliwa?

Silniki są konstrukcyjnie przystosowane do spalania konkretnego rodzaju paliwa. W przypadku benzyny mieszanka powietrzno-paliwowa jest spalana w wyniku dostarczenia iskry, a w dieslach do zapłonu dochodzi w wyniku działania wysokiej temperatury i podwyższonego ciśnienia. Każde paliwo ma też inne właściwości, jeśli chodzi o chłodzenie i smarowanie układu paliwowego. W starszych konstrukcjach kilkuprocentowa domieszka innego paliwa może zwykle być spalona bez groźnych konsekwencji. W nowszych dojdzie jednak z reguły do większych lub mniejszych uszkodzeń od awarii wtrysków po deformację tłoków. Sposobem na zaradzenie kłopotowi będzie więc usunięcie paliwa z baku przez wezwanego mechanika pomocy drogowej. Jeżeli pomyłkę udało się dostrzec jeszcze przed uruchomieniem silnika, zaradzenie jej będzie możliwe na miejscu. W razie, gdyby pojazd został wcześniej odpalony, niezbędne okaże się przewiezienie go do warsztatu.

Jak pozbyć się paliwa z baku?

Pozbycie się paliwa z baku wymaga jego wypompowania. Musi to być przeprowadzone tak, by nie uszkodzić elementów układu paliwowego. Niezbędna będzie również wymiana filtra paliwa oraz przepłukanie przewodów paliwowych. W silnikach benzynowych konieczna będzie także wymiana świec. W dieslach potrzebne okaże się też przepłukanie wtryskiwaczy.

Comments are closed.